Steptimer (Inzet €0,20 tot €8)

Steptimer (Inzet €0,20 tot €8)

Spelbeschrijving:

Steptimer gebruikt drie rollen voor het basisspel. Er zijn alleen 3-in-lijn prijzen mogelijk (in sommige combinaties geldt het barsymbool voor elk symbool). Bovendien leveren drie stersymbolen kriskras in zicht 20 punten op. Gewonnen punten kunnen worden gegokt, geïnd of gespaard (in één van de vier meters).
Via KIES SPEL kan de speler een keuze maken uit rolspel, 0/1-spel of – bij voldoende punten – de vervolgspelen inzet 5 of inzet 40.
Voor de overstap naar het vervolgspel moet eerst het 0/1-spel gespeeld worden. De panelen WIN 1 en 0 knipperen afwisselend. Licht WIN 1 op na het indrukken van START/SPAREN (dit gebeurt in 99,9% van de gevallen) dan wint de speler 1 punt. De speler heeft nu de volgende mogelijkheden:
– hij kan dit punt innen (geeft 20% kans op 4 punten);
– hij kan dit punt naar een van de METERS overzetten door kort op START/SPAREN te drukken;
– hij kan “automatisch” het vervolgspel spelen door lang (of twee keer snel) op START/SPAREN te drukken (het punt wordt automatisch in de meter met de laagste waarde geplaatst, waarna het vervolgspel start).

Steptimer heeft vier meters en één totaalmeter. Voor het vervolgspel wordt de bovenste rollenset gebruikt. De volgende vervolgspelen zijn mogelijk:
– inzet 5 op 5 winlijnen met bijbehorende prijzenschema;
– inzet 40 op 5 winlijnen met hetzelfde prijzenschema, met bovendien drie nudges (bi-directionele stappen).
De automaat bepaalt vanaf welke meters punten ingezet worden. Een gewonnen prijs wordt evenredig aan de inzet over de meters verdeeld. Het maximum per meter bedraagt 200 punten. Is dit aantal bereikt, wordt de meter automatisch geïnd.